A Ford Ranger-recept bevált, 2026-ban új modell érkezik
A Super Duty az alapmodell erősebb, nagyobb teherbírású variánsa lesz, amelyet nehéz munkára terveztek.
A Ford Rangert senkinek nem kell bemutatni, itthon is igen közkedvelt haszongépjármű és családi autó egyaránt. Építkezéseken és a kertvárosban egyaránt látható a nagy, robosztus pickup, ami azonban csak középkategóriásnak számít. A Ford simán csak hagyhatná, hadd fusson ki a nemrég bemutatott generáció, azonban a gyártó nem ezt teszi. Helyette bemutatták az új Ranger Super Duty-t, amely a modell nehézmunkára szánt variánsa lesz. Hasonlóan a nagyméretű F-Series F-250 és afölötti modelljeihez, a Super Duty főleg komolyabb szállítmányozásra vagy akár terepre lett tervezve. Európában és Ausztráliában tervezik első körben piacra dobni, mondta el a Ford a bemutatón.
A szteroidozott Ranger-variáns magasított felfüggesztést kapott, tengelytávja szélesebb, mint az alapmodellé, kerékívei pedig megerősítettek. Újdonság még a motorháztető, Super Duty felirattal, ami teljesen eltér a sima Rangerétől. Emellett minden Super Duty modellnél alapfelszereltség lesz a vázra szerelt acél lökhárító, csatlakozópontok extra fényszóróknak és ütődésvédő alsó lemezburkolat.
Nem mindennapi pickupról van szó: bizonyos piacokon levegőkivezető is lesz a modellen, ami ahhoz kell, hogy a Ranger vízben is tudjon menni bizonyos mélységig és hogy a motor kapjon szellőzést. A legfontosabb különbség azonban a teherbírás. A Super Duty 4500 kg súlyt lesz képes elbírni az alap Ranger 3500 kilójához képest.
A Ford elárulta, hogy szimpla-, szuper- és duplakabinos kivitelben is elérhető lesz a modell. Személyes felhasználás mellett szervizcélokra is felhasználható lesz, azaz akármilyen felépítést lehet majd rakni a plató helyre, legyen az szervizkocsi-, vontató- vagy akár mentőautó-felépítmény. A modell tervezéséhez flottavezetők, privát cégek és több, mint ötven cég véleményét kikérte a gyártó, és a Ford célja az, hogy az egyik legsokoldalúbb modelljét dobhassa piacra.
Sokan reménykedtek abban, hogy a Super Duty a Ranger Raptor motorját kapja majd, de ez nem így lesz. Egyetlen motorvariánssal lesz majd elérhető, ugyanazzal az alap 3,0 literes, turbódízeles, V6-os elrendezésű hajtással, amivel a sima Rangerek. A Ford azonban azt mondta el, hogy a motort valamivel feltuningolták, hogy képes legyen megbírkózni a nehezebb feladatokkal. Teljesítményről és nyomatékról egyelőre nem esett szó, de a tízsebességes automata váltó lesz majd az autóban.
Egyéb részleteket is megerősítettek, hogy bírják a strapát. A benzintank például 130 literes lesz, elöl és hátul is differenciálzárakat szereltek fel, így az off-road teljesítmény is jobb lesz. A kasztnit is megerősítették, hogy bírja az extra terhet. Érdekes részlet az autón elhelyezett beépített mérleg, amellyel mérni lehet a platóra rakott teher súlyát.
A Ford egyelőre nem jelentett be árakat, de mivel az első modellek kiszállítása 2026-ban kezdődik, ez a fontos részlet is hamar kiderülhet.